Idso

432:- för 10 min. Bra timpenning må jag säga!

Kategori: Allmänt

Min lillkisse får vara med ett tag till. Var beredd på att jag inte skulle ha någon katt med mig hem men jodå. Om det berodde på att Veterinären trodde på hennes chanser att bli frisk eller att hon inte fatta ett ord av vad vi sa (hon var inte riktigt svensk) är en annan femma. En antbiotikakur på en vecka för att hålla infektioner borta och sen massa vätska. mer än förut tills hon äter igen. Uttorkad är hon såklart men det är bara att trycka i henne så ofta vi kan!

Var bortkastade pengar skulle jag vilja påstå då hon inte kom fram till något som vi inte redan visste. Virus var troligen orsaken och som sagt så måste sådant läka ut av sig självt. Väldigt vanligt är det tydligen bland kattungar men känns så typiskt att när vi väl skaffar katt så ska de vara dåliga. Bumba mår alla fall bra nu och mammas katter är också på bättringsvägen!

Ska kanske skriva några ord om det vanliga livet också. I fredags hade jag mys med Hanna. Vi var på bio och såg Flickan som lekte med elden. Kanon var den och massa mys att träffa Hanna igen! :)
Har även hunnit med att se 2012. Jag ÄLSKAR katastroffilmer när jorden går under och den här var inget undantag. Grymt spännande! SE DEN!

Igår blev det en tur hem till kära kollegan! En liten Ella som var fantastiskt söt har ju ploppat ut ur Maria. Vi fick kladdkaka och snackade massor av skit. Så trevligt så och bör göras om snart! Världens finaste lägenhet har de också. Får mig att drömma mig fram till maj när vi får huset! Tänk va roligt för Smillan och Bumba att få flytta till hus och bli utekatter!

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2009-11-16 | 15:41:17
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com/

    Ja, ni måste komma hit snart igen! Katterna kommer bli superfriska snart och leka som aldrig förr :) Det är jag helt säker på :)

Kommentera inlägget här: