Idso

Dåliga Ida har INTE haft brist på saker att skriva om!

Kategori: Allmänt

Oj så dålig jag känner mig. Har inte skrivit på över en vecka. Den här gången kan jag inte ens skylla på att jag inte haft något att berätta.
En fjuttig ursäkt kanske är att jag har haft för mycket att skriva om och inte tiden att sätta mig ner och skriva det.

Vi är ju nu mera ägare till detta lilla hus:       

 

Jag är helt kär och det är helt underbart. När man kommer in i hallen så är det öppet till övervåningen så det känns ljust och luftigt. Det är världens sötaste lilla fönster in till köket från hallen vilket gör att man får världens mysigaste känsla redan när man kommer innanför dörren. Har massa bilder men inte på datorn utan bara på papper. Den som gör ett besök hos oss får se :) 

Hur jag och gubbe ska kunna möblera detta fina hus är en gåta! Att gå från 60 till 160 kvm och 1 rum o kök till 6 rum kommer betyda att vi kommer ha det väldigt rymligt i huset ett tag framöver. Är det någon som har en ful (eller fin) möbel stående så är den välkommen att flytta med oss till huset.

7 maj är det dags för flytt. Det finns många positiva sidor med att det är så lång tid kvar.
 
Till exempel:

- Vi hinner spara massor av pengar så vi kan köpa möbler till i alla fall ett rum till.
- Ingen stress med packning.
- Bindningstider på diverse TV-abonnemang hinner gå ut.
- Det kommer vara en fantastisk månad att flytta i när våren är kommen och sommaren på väg.
- Jag kan börja bära ner en pryl om dagen från vinden (alla mina saker från förra lägenheten står där) Det medför att när det väl är dags för flytt så behöver inte våra stackars familjer och vänner slita ihjäl sig nerför den slingriga vindstrappan!

Sen finns det så klart negativa saker:

-Jag håller på att dö av längtan opch räknar ner varje dag
-Niklas säger att det är för tidigt att börja packa? (kan iiinte förstå varför)
-Hade varit perfekt med ett hus när jag fyller 25 i januari så man hade någonstans att ha lite fest!
-Vi kommer ha glömt hur huset ser ut (kanske inget problem för de nuvarande ägarna var så grymt trevliga och sa att det bara var att ringa om vi vill komma ut och titta)
- Smilla och Bumba kommer ha lång tid på sig att riva sönder vår lägenhet så vi får betala massor för trasiga tapeter. Eller så kommer de vara lugna och snälla, men vad jag hör från Gällersta så är de allt annat än lugna!

Onsdag den 21 oktober var en grym dag för då gjorde jag och Niklas ett fantastiskt köp, min underbara kollega blev mamma till en så underbart söt tjej och brorsan förlovade sig med vackra, fina, supergulliga Sofia.
Vaddå lyckodag?






Mitt (!) kök

 



Hallen (till höger ligger köket, kortet på köket är taget genom det lilla fönstret)

KOMMENTARER:

  • Christine säger:
    2009-10-30 | 13:20:00
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Man kan faktiskt ha festen lite senare. Hm, jag fyller i april och hade den i december ;) Jag vill gärna se alla bilder!! Har ni fått hem kissarna helgen den 20-22 nov? Jag är hemma då :)

  • Maria säger:
    2009-10-30 | 15:09:31
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com/

    Ditt hus är helt galet fint! Jag förstår verkligen att du längtar dit! Ja du, 21/10 är inristat för alltid i historieböckerna som en lyckad dag!

  • Sofia säger:
    2009-10-30 | 15:45:05

    Ni kommer nog fylla upp de där 160 kvadraterna fortare än du tror ;)

    Du får ställa till en riktig brakinflyttningsfest istället.

    Nu väntar jag på att Bumba och Smilla ska flytta in :D Då kommer jag och gosar och bråkar med dom :)

  • Christine säger:
    2009-10-30 | 23:17:15
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Haha, vilken dålig timing! Hade ju vart perfekt annars! Så du menar att du skippar ölmässa och allt ;) Hm, ja du. Ingen aning. jul?

Kommentera inlägget här: