Idso

Glad Påsk

Kategori: Allmänt

Älskar att vara ledig. Tack Jesus för att du valde att dö på en fredag och uppstå igen på måndagen så att man får vara ledig så många dagar i sträck! (Nu blev jag tveksam... är historien så? Jaja skitsamma något i den stilen alla fall)

Det händer mycket just nu. Jag packar för fullt och snart är skåp och lådor tomma. Är helt hundra på att jag kommer vara färdig i mycket god tid med detta packande. Med tanke på att det börjades pula för flera månader sen så vore det konstigt annars.

Denna dag har våren slagit till mot Örebro med all sin kraft. Jag och Niklas spatserade på stadens gator och torg, tog en glass vid likkistan och tittade på konstiga människor som gick förbi. Precis vad stadsbor gör en strålande solig dag som denna. Vad en lantis gör ska jag berätta för er om ca en månad + en vecka!
Partyhumöret blev på topp och efter en rejäl påskmiddag hos bästa mamma så var det väll tänkt att något roligt skulle hittas på.

Gubbe, vars vänner inte har barn eller bor långt från staden, drog iväg på gallej/grabbkväll. Att bli kvar hemma när man varit grymt sugen på att hitta på något är inte kul. Att pussa hej då med ett leende på läpparna är inte kul det heller. Det dummaste är nog att jag bara har mig själv att skylla. Jag skulle säkert kunna lyfta luren till någon gammal kär vän och de skulle ta emot mig med öppna armar. De skulle inte tycka jag störde som jag alltid inbillar mig. Skyll.dig.själv.tönt! 4 ord som sammanfattar min kväll ganska så bra.
Nu hoppar jag till sängs och värmer upp lakanen tills min gubbe, bästa vän och älskling kommer hem!

Imorgon är en ny dag, en bra dag med massor av möjligheter!

KOMMENTARER:

  • Christine säger:
    2010-04-04 | 11:10:27
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Ytterliggare en anledning att jag skulle ha kommit hem i helgen! Då hade vi kunnat haft tjejkväll! Vi planerar in nåt sånt snart tycker jag! Stor kram!

Kommentera inlägget här: