Idso

Sjukt trött på att vara sjuk

Kategori: Allmänt

När jag i måndags bestämde mig för att börja mitt nya nyttiga liv och rasa massor i vikt var min tanke ca 5 kilo till jul. Ett bra och realistiskt mål tänkte jag och höll mig gladeligen utan sötsaker och annat skräp.
I lördags morse tyckte min kropp ungefär så här: Varför inte speeda på saker och ting lite och fixa tre kilo på sju dagar?
Så den gav mig en jäkla förkylning, feber, halsont och ingen aptit. Det är snart en stig mellan toan och sängen och några kilo snytpapper har gått åt.

Jag har dötrist och vem har egentligen bestämt tvtablån? Förstår de inte att det är tusentals svenskar som går hemma på dagarna och bara längtar efter något bra att vila ögonen på en stund.

Till råga på allt har ett öra bestämt sig för att jävlas. Lock och ont är illa och kan betyda besök hos vårdcentralen. Jag undviker den som pesten och låtsas tills vidare att örat mår bra. Kommer jag däremot behöva gå till jobbet imorgon för att ingen kan ta mina pass. Då dör jag nog en stund.

Så det var dagens klagomail. Och mina krafter tog slut lika snabbt som jag reste mig ur soffan så nu går jag och tycker synd om mig själv lite till!

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2010-08-17 | 21:24:08
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com/

    Ida! Du får inte jobbar när du är sjuk! Någon måste hoppa in helt enkelt! Och du, nu jäklar ska det tränas! 5 kilo t jul låter rimligt, jag e med!

Kommentera inlägget här: