Idso

Grillfest

Kategori: Allmänt

I fredags var det dags för den sedan länge omtalade och omskrivna grillfesten hos grannen. Det var nästan så vi vände när vi traskade upp för uppfarten och alla stirrade med nyfikna blickar på oss nykomlingar.
Tur var väll att vi inte gjorde det då vi hade en otroligt trevlig kväll med fantastiskt sällskap.

Det är ett par i vår ålder som bor där ute och självklart höll vi ut aningen längre än gamlingarna så vi fortsatte med öldrickandet hemma hos dem. I Storgården de bodde i, var vi och tittade på när vi letade hus för länge länge sedan. Världen är bra liten eller vad man nu säger.

Värmeböljan slog till i helgen. Jag älskar när det är varmt men jag måste villigt erkänna att detta tog knäcken på mig. Lördagen är som en dimma och den enda lilla stunden man var med i skallen var väll när vi var inne på Willys och shoppade mat. Där kan man alltid lita på att svett inte är att tala om. Snarare tupphud som min käre vän T skulle uttrycka det.

Tänkte bara tillägga att klockan tre idag har jag tre ynka pass att jobba innan mobilen stängs av och jag bara ska slappa och inte tänka speciellt mycket på något som har med hotell att göra. Möjligen att det blir att bo på ett eller annat på semestern, men inte mer än så.


                                                          Tada och så lite bilder :)



Fröken Smilla har lärt sig att fånga råttor




... och Niklas kan snart grilla




Vi letar den perfekta soffan men just nu har stort dansgolv istället




Våra närmsta grannar

KOMMENTARER:

  • IngelaH säger:
    2010-07-06 | 10:10:16

    Så länge de håller sig på sin sida staketet så. :)

  • IngelaH säger:
    2010-07-06 | 10:13:16

    Jag menar att fåren ska hålla sig på sin sida... :)) Vilken stor duktig kisse Smilla blivit!

  • Tessan säger:
    2010-07-06 | 10:43:58

    vad bra att ni hade en trevlig kväll =) ska ni göra på ledigheten då? vi måste försöka få till något att göra ihop tycker jag allt.

  • Veronica säger:
    2010-07-06 | 22:31:59

    Spännade o se bilder! När får man komma hem till er då? :) Kramar

  • Sara Wessberg säger:
    2010-07-31 | 13:30:11

    Fina Smilla! Vad stor hon har blivit, Bianca är fortfarande liten hihi, tror inte att hon blir så mycket större. Saknar dig massor, jätte fint hus!

Kommentera inlägget här: