Idso

Gräsligt

Kategori: Allmänt

Sommaren har tagit mig med storm. Jag går över stan med ett fånigt leende på läpparna och bara njuter. Sverige skulle vara ett mycket gladare land om det var fint väder aningens oftare.
Dessvärre så känner jag igen detta mönster. Strålande sol två veckor innan min semester börjar och vad hände förra året? Jo det blev rent ut sagt skitväder samma dag som jag gick på ledighet. Detta ska inte upprepas i år. Det ska jag be till Polman om.

Igår låg jag och Niklas på gräsmattan och spanade igen. Denna gången fanns det inga moln att se figurer i så det blev mer brottning/spekulering om livet. Underbara gräsmatta!

När kvällningen kom knackade det helt plötsligt på dörren. Hmm man är ju inte direkt van med att folk kommer oanmälda. I stan hände det kanske max en gång många tusen år! Typ!
Alla fall var det några grannar. (Tror inte att det skulle kallas grannar av de som aldrig bott på landet... de bor nämligen några gärden bort).
De hälsade oss välkomna och bjöd in oss på logfest nästa fredag.
Skeppsta verkar vara ett himla trevligt ställe! :)
Kommentera inlägget här: