Idso

När är det dags för er?

Kategori: Allmänt

Det här med att börja sitt nyttiga liv på en måndag måste vara världshistoriens sämsta påhitt.
Ska man börja vara nyttig den dagen när man har massa gott kvar från helgen som står i kylen och ropar ÄT MIG! Nej det går inte!
Man har otroligt många bra ursäkter att äta onyttigt. Min är idag att Syster Yster och Moder Jord inte åt upp kladdkakan jag bakat igår. Två bitar har slunkit ner så här på min nyttiga måndag. Allt är deras fel.

Den här helgen var över lika kvickt som den började. Blir så när man har fullbokat schema. Det har varit kalas både till höger och vänster och båda har innefattat gott att äta och rusdrycker att dricka.
En fantastiskt trevlig helg har det varit men nästa kommer definitivt bli lugn!

Jag har gjort en stor upptäckt. Niklas och jag börjar bli gamla. Hur och varför tänker ni nu? Jo det ska jag berätta. Så fort man springer på folk, vänner, bekanta eller till och med obekanta så kommer alltid samma fråga upp. När är det dags för er då? Det de syftar på är naturligtvis barn. Jag kan nu tillkännage att vi inte har några som helst planer på att bli gravida i år. Punkt och slut med det. Jag ska hinna inviga min altan med många öl först och dessutom vill jag och Sopgubbe njuta av vårt fantastiska hus bara han och jag en stund.



KOMMENTARER:

  • Christine säger:
    2010-03-22 | 14:10:18
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Helt rätt inställning! Man ska inte göra som alla andra tycker och vill utan följa sina egna hjärtan :) Jag har också börjat mitt nyttiga liv idag. Än så länge går det ok, men så är jag ju på jobbet med ;) hemma blir det värre...

  • Maria säger:
    2010-03-23 | 12:07:35
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com

    Vi kommer till er i sommar och leker i er trädgård :) Skaffa barn när ni känner för det, än är ni inte gamla! Och hur gammal du än tycker att du är så är jag alltid äldre :) Se det så :)

  • Christine säger:
    2010-03-23 | 19:23:07
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Jag svarade henne att det är helt och hållet upp till henne. Hon såg så ledsen ut att jag tyckte synd om henne. :(

Kommentera inlägget här: