Idso

Mitt mål

Kategori: Allmänt

Gröt är mitt första mål mat på dagen men det är faktiskt inte vad jag ska säga nu utan det jag vill berätta är om hur bra jag är! Tyck inte att jag skryter nu, jag är bara grymt stolt över mig själv.

Förut har jag satt upp mål som att gå ner tio kilo under en höst, typ. Att sätta sådana mål är helt orealistiskt och alla etthundrafemtio gånger jag har yttrat detta så har det slutat med att jag gett upp. Erkänn att ni trodde jag skulle ge upp nu också?

Inget godis, inga kakor och knappt någon efterrätt ( nåt enstaka kalas undantaget) har satt sina spår och kilona har bara rasat. Den 7 oktober åker vi ju till amerikanska breddgrader och då ska jag väga under 70 kilo. Detta var mitt mål som jag yttrade några dagar efter sommarsemestern var till ända. Några större förhoppningar hade jag faktiskt inte då matvrak nästan är inristat i pannan och gottegris skrivet på min rygg. 

Igår klev jag upp på den fruktade vågen. Det är lite "Biggest Looser-varning" på våra vägningar hemma och jag är faktiskt riktigt nervös varje gång  jag ställer mig på den där lilla viktmaskinen. Dock fanns ingenting att vara nervös för igår då den plingade ett helt kilo ner igen. Jag väger under 70 kilo, målet är nått. Fyra hela, fantastiska veckor för tidigt. Nu ska jag bara sätta ett nytt mål, men vad är realistiskt? Tror ni jag klarar tre kilo till?

Heja mig! :)





Detta är några år sedan när jag typ vägde som mest. Hoppas ni ser nån skillnad! 
En efterbild får ni när 67-kilosgränsen är spräckt :)

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2011-09-14 | 07:23:38
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com

    Grymma grymma du!! Du kan klara allt!

  • Christine säger:
    2011-09-14 | 22:18:34

  • Christine säger:
    2011-09-14 | 22:19:26
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Du är fantastisk! Grymt!

  • Christine säger:
    2011-09-15 | 10:35:05
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    Fast de har jag ju inte gjort nåt för att bli av med. Jag tror att det är nu det jobbiga börjar...att hitta motivation till att träna när Thilde varit vaken halva natten är inte det lättaste...

Kommentera inlägget här: