Idso

Tillbaka på banan

Kategori: Allmänt

Det är alla fall ingen risk att jag tröttnar på att skriva med tanke på aktiviteten här.

Livet har varit lite kaotiskt senaste månaderna. Det har varit sjukdomar, alldeles för mycket jobb, alldeles för lite Ida & Niklas-tid, och en allmänt ganska jobbig vår. Men nu börjar det vända. 
   
Det är slut på bara kvällsjobb för Dundra har fått världens bästa Dagmatte. Hon heter Jenny och min kära lilla Dundraklump älskar att vara där.

Sjukdomar... På mina sju år på hotellet har jag varit hemma för sjukdom tre gånger. Två av dessa den här våren. Magsjuka är inte roligt men jag kan helt klart säga att jag hellre är magsjuk än har influensa. Förra veckan mådde jag så dåligt att jag knappt visste vad jag hette. Tackar gudarna för att jag har världens bästa Niklas som tog hand om mig i sann sjuksköterskeanda. Jag är fortfarande lite småskakis efter matbrist och febersvettningar men nu kallar jag mig själv bara förkyld. Och det är inget man dör av.  

Nästa helg bär det av till Lidköping för lite hundhäng. Det ska ställas ut i dagarna två och umgås med underbara hundmänniskor. 

Nu önskar jag mig bara lite mer tid. Jag hinner inte allt jag vill göra. Att jag har haft på tok för lite vänmys de senaste månaderna är inte OK. Lotto verkar enklast. Jag slänger in en lottorad, vinner 50 miljoner och blir hemmafru. Inte jobba en dag till på väääldigt länge. Lätt som en plätt. Eller inte.
Andra enklare tips mottages tacksamt!  

KOMMENTARER:

  • Christine säger:
    2012-04-18 | 20:07:54
    Bloggadress: http://kirsten.blogg.se/

    För att du ska ha nåt mer att blogga om så har jag utmanat dig i min blogg ;)

  • Maria säger:
    2012-09-17 | 15:54:21
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com

    Blogga Ida! Jag har tråkigt här hemma på dagarna och behöver lite rolig läsning!

Kommentera inlägget här: