Idso

Att stå eller inte stå, det är frågan.

Kategori: Allmänt

Har märkt att jag bara skriver om saker jag ska göra och sen aldrig följer upp hur det egentligen var.

Karlstad var super. Så himla roligt att träffa både hundar och människor. På nåt vis så "lär man känna" varandra på facebook så det nästan känns som man redan träffats när man träffas för första gången. Ni förstår nog vad jag menar. Ett så himla mysigt gäng är dom alla fall! Dundras syskon var lika stora som henne (så klart) och sjukt fina. 



Duktigare också skulle jag nog vilja påstå, men fick med mig bra tips för träning som vi sliter med nu. Stå går bra men sen att benen är åt alla håll ska vi nog snart få bukt med, förhoppningsvis inom tre veckor. Dock är nog det värsta att hon blir alldeles till sig och bara drar i kopplet och inte lyssnar för fem öre när det är mycket människor och hundar runt omkring. Vi satt en stund på Kumla torg i söndags och bara kikade på folk. Mer sånt så ska lantishunden också bli pli på!

Vi har även tandlossning på hög nivå hemma. Dundra stinker i munnen för det gör tydligen hundar utan tänder. Tack google för den upplysningen. Hon går runt och suger på sina tuggpinnar och ser allmänt ledsen ut för att hon inte kan tugga i sig dom på en kvart som hon vanligtvis gör.  Lider med min stackars gosehund och kramar henne en extra gång i sängen varje morgon.

Alla borde ha en Staffe att ligga sked med!

Till en helt annan sak. På fredag bär det av mot Växjö för att hälsa på världens bästa Lillebror Rikard, Sofia och världens underbaraste lilla bebis Nova. Faster Ida, Faster Carro och Farmor Mamma ska få sniffa och gosa och peta på denna söta lilla varelse. Äntligen!

 

 

Kommentera inlägget här: