Idso

Inte död :D

Kategori: Allmänt

Nu ni satte ni söndagskaffet i halsen va? Ett inlägg på den sedan länge döda Idsobloggen. Att ha en Malte i huset tillåter nämligen inte bloggande utan endast lek. Vi har helt enkelt haft bättre saker för oss. I ett år sisådär.

Nu däremot börjar herrn bli stor. Efter en veckas inskolning så är det dagis som gäller på dagarna för MalteMan. Jag hade nog mina fördomar mot privata förskolor men att vi hamnade på Hagvidson i Marieberg kunde inte bli bättre. Världens gulligaste pedagoger, underbara barn och ett jättemysigt hus.
Visst värker det i mammahjärtat när man ska lämna en ledsen liten kille men tydligen saknar han mig i ungefär 60 sekunder och sen är all gråt som bortblåst. Jag beundrar dagispersonal. Efter ha varit med en vecka så har jag helt ändrat uppfattning om att det är ett enkelt jobb. De torkar snor, bär barn och har aldrig en lugn stund. Underbara är de och tur att dom finns men stryker det från min Vadjagvillblinärjagblirstorlista!




Fick denna första vilan på dagis utan mamma



Dundraklumpen har fått alldeles för lite tid det här året. Vi började bra förra våren med en agilitykurs som var så himla kul. Vi har kammat hem en rallytitel och fått vårt första CK i utställningsringen men inte så mycket mer. Nu har jag börjat jobba och jag hade glömt hur svårt det var att få ihop livet med att jobba kväll varannan vecka. Den så efterlängtade fortsättningskursen i agilityn har fått skjutas på framtiden när tiden kanske finns, i maj är tanken att det blir rallyfortsättningsdebut på tävlingsbanan. Och den där lydnaden vi tänkte satsa på är lagd på is. Jag behöver mer tid på dygnet för att hinna med allt jag vill göra! Tur att Klumpen älskar skogen lika mycket som träning för där hänger vi alla fall ofta!







Kommentera inlägget här: