Idso

Jag är en sjuttisexboll med ben :/

Kategori: Allmänt

Så var det andra dagen på jobbet och semestern känns redan långt borta. Den har varit hur bra som helst med bad och sol på Öland, hemmafix med huset och en sväng till Classic Car Week i Rättvik.

Att semestern har varit bra har visat sig på många sätt. Jag är lite brunare men framförallt mycket tjockare. Vågen och jag har ett väldigt öppet förhållande och allt som oftast får den bo i skåpet då siffrorna oftast gör mig besviken.
Men, igår tänkte jag nyfiket att det ju kan vara kul att se vad som hänt sen sist. Jag visste att ölen och godiset säkerligen gjort sitt så förväntade mig inga rekordlåga siffror direkt, snarare ett eller två kilo upp.
"Mr Våg" var troligen arg pga lågt dateande så han kastade 76 kilo rakt upp i ansiktet på mig.
GAAA 76 KILO????? Hur kan man gå upp sju kilo på två månader? Det här är någon form av rekord som jag aldrig mer ska slå!

Varje gång jag nu blir sugen på godis eller fika så är allt som svävar i skallen en 76-boll.
Varannan vecka är det vägning och kurvan ska banne mig peka neråt varje gång ända fram till jul.
Så här kan vi ju inte ha det! :)


KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2010-08-10 | 19:05:48
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com/

    Tänk att det där med att vågjäveln visar alldeles för många kilon känner jag så väl igen! Vad sägs, ska vi köra hårdträning i höst eller? :)

  • Sofia säger:
    2010-08-10 | 19:37:04

    Usch, att vågar är så elaka! Snygg illustration förresten :D

Kommentera inlägget här: