Idso

Underbara sommarväder!

Kategori: Allmänt

Fredag och supervärme, idag kan absolut inget gå fel! Ja förutom att meterologerna har failat och det börjar regna framåt lunch. Så får det inte bli.

Ikväll stundar fest i grannskapet Skeppsta. Ska bli kul att träffa alla grannar och se vad det är för ena typer.
Grillas ska det och tipspromenaden ska jag självklart vinna!

Jag och Gubbe har gått in i semestertider en vecka för tidigt. Igår "råkade" vi ta en öl på altanen och vi kommer senare och senare i säng för var dag som går. Uj va jag ska vända på dygnet om en vecka. Busigt!

Igår hade jag en dålig morgon men det blev bättre frampå förmiddagen. Vår allas mammalediga Ellamamma lös upp dagen med ett besök på hotellet. Jag saknar henne och blir nästan lite panikslagen av att tänka på att jag kanske (bara kanske) inte skulle vara kvar här när hon kommer tillbaka.

En annan kär vän och kollega träffade jag i onsdags. Hon skulle till Mr Tandis och behövde vakt åt Bastian snart 8 veckor. Lätt som en plätt tänkte jag, barn sover ju massor och varför skulle han inte göra det just då? Ja jo tjenare hejsan va han sov mycket. Jag som är rädd för små bebisar fick bära och mysa massor för att hålla nöjd och så här i efterhand så gick det väll rätt OK. Men jag tycker fortfarande att de är ganska så skrämmande och det går nog inte över förrän jag skaffar en egen.

Tycker ni jag bara skriver tråkiga inlägg utan bilder? Detta beror på att jag inte vet hur man får över bilderna från telefonen till datamaskinen. Gubbe måste hjälpa och så länge fotbolls-VM pågår lär det inte hända för när jag sitter här så pågår oftast någon jätteviktig match mellan typ Ghana och Paraguay. Omissbar som ni förstår men jag lovar. Det kommer!

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2010-07-02 | 11:00:44
    Bloggadress: http://www.widarsson.blogspot.com/

    Du måste vara kvar när jag kommer tillbaka för annars vet jag inte hur det ska gå! Jag behöver dig där ju! :)



    Haha, barn kan vara skrämmande i början, men det går över :)

Kommentera inlägget här: