Idso

Fika utan bulle

Kategori: Allmänt

Igår fick jag och Niklas äran att åka i sopgubbe den äldres finbil. En laxrosa Buick från typ året 1956 när nästan alla bilar såg bulliga och gosiga ut. Det bar iväg till Nostalgifiket i Kumla för att fika, titta lite på andras bilar och snacka lite skit. Allmänt driva runt kan det nog också kallas.

Att "fika" har dock blivit lite träligare (Näärkinska) på sistone. Det innebär nämligen endast intag av kaffe. Inte en endaste liten godbit får slinka ner. Det är fikat som gjort mig till den jag är idag. Tyngre!
Jag har en kamp mot min käre sopgubbe att gå ner mest i vikt och igår kunde han inte motstå en sliskig mazarin som ropade på honom från kakfatet. Detta betyder att jag har ett övertag inför nästa vägning.

På kvällens meny står det kräftor. Jag och Hanna åker mot sydligare (?) breddgrader hem till en annan fin vän för lite kvinnokräftskiva. Ni kan ju tänka er vilket kackel det kommer bli. Vi är bra på det vi kvinnor. 
Väldigt bra till och med!
                                                       

KOMMENTARER:

  • Carrotti säger:
    2011-08-12 | 08:07:37

    Jag såg din sopgubbe när jag satt på bussen igår.. Han körde din bil ;)

  • Ida säger:
    2011-08-12 | 08:41:36

    Hehe var det på morgonen? För isf såg du nog mig också :D Han var privatchaufför åt mig i "min" bil! :)

Kommentera inlägget här: