Idso

Regniga torsdag

Kategori: Allmänt

Det är en konstig vinter i år. Jag klagar absolut inte för det är så billigt att ha hus när inte elräkningen ligger på sex tusen, men ändå. Igår 6 grader och sol, idag 7 grader, ösregn och full storm. Låter mer som aprilväder i mitt tycke.

Jag hatar regn, tack o lov har vi även fått en hund som gör det. Ut och göra sina behov och sen snabbt upp på trappan och gnälla så högt att matte omöjligt kan tvinga liten hund att vara ute. Sen är det full fart mot kaminen och slänga sig med benen åt alla håll för lite värme. 

Igår kväll när jag kom hem från jobbet lagom trött och väldigt sliten befriade jag katten från garaget. Han har en förmåga att lyckas bli inlåst där i tid och otid. Tacken jag fick var att han välte ut hela sin matskål på golvet i tvättstugan. Kattjävel tänkte jag och sopade upp allt lite snabbt. Trodde jag ja. Dundra har belöntas med den bästa nosen i Skeppsta och när jag tog ut henne för den vanliga kissobajsrundan innan sängdags så blev hon helt galen. Självklart hade jag missat både lite här och där, det slukades snabbt av liten valp. 

Kattmat är nu mera det bästa hon vet och så fort vi går förbi bänken med kattskrällenas matskålar åker nosen upp i vädret och ner i golvet. Upp o ner, ner o upp. Mig glömmer hon helt bort och idag tog hon sig till och med under den bänken som typ är en decimeter över golvet . Jag kravlade efter och fastnade innan jag ens kommit under. Ligger man på golvet så har man ett rött yrväder i ansiktet innan man vet ordet av. 
Uppdraget få ut hunden från under bänken lyckades, med ett sönderslickat ansikte och en klo i näsan. 
Söta, underbara hundskrälle!       
Kommentera inlägget här: