Idso

Lördag!

Kategori: Allmänt

Lördagförmiddagar är helt fantastiska. Mysa länge i sängen, äta god frukost och sen ha dagen framför sig och veta att man är lediga en dag till! Det är underbart!

Idag står en hel del planer på tapeten. Klockan elva ska jag göra ett besök på friskis och bränna lite fläsk. Medel bräda står på tapeten och det brukar vara hemskt på tisdagar. För jobbigt. Men på något vis så är det mycket lättare att träna på lördagsförmiddagarna så nu är det bara lagom jobbigt och hur kul som helst!

Sen är det födelsedagskalas för min lillasyster som blir 21 år idag. Samtidigt ska vi så klart passa på att mysa med Smilla och Bumba. Snart flyttar de till oss. Mys mys mys!

En timma ikväll ska jag spendera i kyrkan. Ja ni läste rätt! Eftersom det är Alla helgons dag så ska vi tända ljus på kyrkogården och så är det gudstjänst där de läser upp namnen på de som dött under året. Ett fint sätt att tänka på morfar ser jag det som även om jag hatar att sitta i kyrkbänken och sjunga dessa psalmer som inte en människa kan sjunga med till eftersom de går på tok för högt.

Efter kyrkan ska jag hitta på något. Problemet är väl att jag inte kommit på vad riktigt än. Men det löser sig det är ju lördagkväll så alltid finns det ju något att göra.
Gubbe ska alla fall på Mustach så vem vet vad för bus jag ska hitta på. Har alla fall inhandlat mig en flaska vin och den ska helt klart avnjutas ikväll!




KOMMENTARER:

  • IngelaH säger:
    2009-10-31 | 12:12:08
    Bloggadress: http://www.ingelah.se

    Erkänn att "vi" har en vacker, fotogenisk kyrka... Jag tröttnar aldrig på den. Förmodligen för att den påminner mig om min morfar, som var kyrkvaktare och all tid som jag och brorsan tillbringade med morfar i kyrkan och på kyrkogården under årstidernas växlingar.

Kommentera inlägget här: