Idso

Vi har blivit vuxna!

Kategori: Allmänt

En fantastisk liten händelse har inträffat. Therese o Adde har blivit föräldrar till en liten kille. Nu är jag sist, fetsist skulle man kunna säga bland mina kvinnliga vänner.

På något sätt har det inte slagit mig att jag är vuxen förrän nu på morgonen. Det blev en konstig känsla på något konstigt vis. Jo jag vet att jag är 25, jobbar heltid, har hus och bonuskort i de flesta mataffärer. Det är många vuxenpoäng på det men ändå är man ju rätt ung. I själen liksom.

Även fast bebisar fötts det senaste året, om inte på löpande band så alla fall bra nära så inser jag först nu att shit va gammal man börjar bli.

Tessus och jag har lekt sen vi var typ pyttesmå, vi har gjort hyss ihop, tisslat och tasslat om våra första kärlekar och delat allt om livets problem. Som kanske inte var så himla stora när man var liten men ändock mycket viktiga.

Med allt detta svammel tänkte jag komma fram till att jag faktiskt börjar bli sugen. Om detta beror på grupptryck eller att man faktiskt har en biologisk klocka i kroppen kan nog bara en person svara på och henns svar vill jag inte ha.

Jag kommer inte bli gravid idag och inte imorgon heller men kanske är det alla fall inte tio år kvar innan jag också har ett par ungar på vardera arm.

Jag säger än en gång grattis till den lilla nybildade familjen och med det går jag in i dimman på jobbet och önskar att klockan slår fyra så jag kan ta mitt pick o pack och dra hem.

KOMMENTARER:

  • Veronica "paintball kungen" säger:
    2010-11-25 | 20:57:29
    Bloggadress: http://veronicalinneakarlsson.blogg.se/

    Jag känner samma...vad vuxna alla är och jag själv. Jag fyller 25 år i mars och 3 av mina bästa vänner har och ska ha barn...klart man blir sugen! :) Hoppas allt är bra! Kram

  • Grinders.se säger:
    2010-12-17 | 09:00:15
    Bloggadress: http://www.grinders.se

    Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

    Med vänlig hälsning

    /Grinders.se

  • sofia :) säger:
    2010-12-17 | 23:05:01

    Aw :D

    Måste säga att jag känner igen mig.

    Jag är dock inte sist bland mina vänner..

    Men kommer säkert bli.. och jag känner mig väldigt stressad!

    Jag som ville vara först! :o

    Och nu blir jag ännu mer stressad, AV DIG! ;)

    Lycka till, till oss båda ;D <3 <3

  • Anonym säger:
    2011-04-19 | 03:32:18

    Flytta till en storstad där folk e äldre då de OM de skaffar

  • Anonym säger:
    2011-04-19 | 03:36:14

    Flytta bort från landsbygden så är folk äldre !

Kommentera inlägget här: