Idso

Jag och min nyfunna vän

Kategori: Allmänt

Att dygnet har aningens för få timmar vet jag sedan tidigare men ibland är det galet mycket att göra. Som tur är varvas det med lite roligheter och inte bara jobb.

I lördags hade vi en efterlängtad jobbfest som innebar Öl, bowling, lite till öl och skaka rumpa på Ritz(och lite öl till). Jag tror att jag till slut lyckades ta hem segern i bowlingen. Vinna är mycket roligt men det var nog mest tur och inte så mycket skicklighet. Bowling med alkohol i kroppen går bra till en viss gräns. Sen går det sämre.
Ritz spelade mest halvdålig musik och trångt till tusen var det men med de fantastiska arbetskamraterna man har kunde inte ens det störa det roliga. Tack brudar för en fantastiskt kul kväll!

Min käre sopgubbe har hängt på gymmet ett antal år nu och sedan urminnes tider tjatat på att jag också ska börja. Har en känsla av att han vill ha lite motstånd när vi brottas. Eller nåt.
Alla fall gav jag tillslut efter för tjatet och tänkte att pröva skadar ju inte. Jag har alltid kännt mig så uttittad när jag tar i för kung och fosterland på de satans styrkemaskinerna. Troligen för att jag är en klenis! 
Nu har jag börjat och jag kan inte sluta. Min nya bästa vän är Crosstrainingmaskinen som ska få mig redo för beach 2011. Man blir helt slut på ett skönt sätt. Inte för jobbigt men ändå jättejobbigt. Typ. 
Jag trodde aldrig att styrketräning skulle visa något större resultat på mig men oj så fel jag hade.
Vikten faller och fläsket likaså! Detta gillas och nästa måndagsvägning om en vecka kommer gå som smort!





KOMMENTARER:

  • emelie säger:
    2010-09-28 | 13:46:59

    Tror nog att det var tvärtom, mycket skicklighet och så tur också såklart som gjorde att du vann. du var ju grym på bowling! Där ligger man garanterat i underläge, haha! Jag ska öva nu =)

  • Veronica säger:
    2010-09-29 | 21:18:41
    Bloggadress: http://veronicalinneakarlsson.blogg.se/

    Låter bra Ida! :) Du får träna lite tills vi kan köra lite paintball igen!! :D då jäklar..haha.

Kommentera inlägget här: