Idso

Bitter

Kategori: Allmänt

Det här kan komma att bli det bittraste inlägget någnsin så den som väntar sig en feel-goodblogg idag kan gå och ta en kopp kaffe istället.
 
Jag är bitter över mitt nya schema. Jag hatar att jobba helg men ännu mer hatar jag kvällarna. Igår var jag nog den bittraste av bittra. Bittrare än bittermandel.
Jag vet att jag varit lyckligt lottad med mina tider förut och att alla i branschen sliter på det här sättet men det betyder också att alla i branschen inte jobbar sju år på samma ställe.

Idag har jag ätit en fralla och kaffe till frukost. Fralla är alltså lika med gosigt vitt bröd som jag inte ska äta egentligen. Jag tyckte jag var värd det för att det är så synd om mig som måste jobba i helgen. Kanske var jag värd det eftersom jag sprungit tre gånger den här veckan, eller kanske INTE. Nästa frukost (två frukostar is the shit) blir det nyttigt skit igen.

Jag saknar sopgubbe. Han är grym och ikväll ska vi ha lördagsmys. Och imorgon söndagsmys... ända tills det är dags att jobba en kvälljävel igen.  







Bästa! 

Kommentera inlägget här: