Idso

Nörd

Kategori: Allmänt

Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en steriotypisk, oftast negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde. Källa: Wikipedia

Tänkte först skriva vilken sorts nörd jag blivit men det har nog alla redan listat ut. Allt jag skriver på facebook handlar om hunden, bloggen handlar om hunden, allt jag söker på och alla forum jag är inne på handlar om Staffords! Jag läser allt, följer diskussioner, kollar bilder och blir förbannad på alla människor med fördomar. Vår lilla Dundra har satt sig i hjärtat och kommer stanna där i evigheters evighet.

Hur blev jag så här nördig då? Bra fråga utan riktiga svar. Kanske för att det var länge sen jag hade ett riktigt intresse. Jag menar mysa, fika och hänga med fina vänner är nog så trevligt men att påstå att det är ett intresse är kanske att ta i. Mitt senaste var nog min häst. Att räkna ut hur länge sen det var vågar jag inte. Nog är det tio år sedan alla fall. TIO ÅR! Jisses Amalia, gammeltackan har talat!

Nu har det till och med gått så långt att vi kanske ska på utställning i sommar. Jag som för några år sedan aldrig någonsin skulle springa i en sån där ring. Dock har jag ingen aning om hur jag ska våga nu heller men rädslor är till för att övervinnas. Sägs det. Jag googlar, samlar information och snart ska jag nog få den stackars hunden att stå istället för att sitta varje gång jag tar fram en godis!

Det finns många scenarior som skulle kunna hända, alla uppspelade i mitt huvud ett antal gånger. Rena rama komedihyllan i en filmaffär är det faktiskt där inne. Jag snubblar över domaren och blir diskad, Dundra rymmer och blir diskad, domaren tycker hon ser ut som en pudel och sårar vår självkänsla, Dundra rymmer och tjuvparar sig med en tax, Dundra övertalar alla andra hundar att rymma ner i en lerpöl så alla blir diskade. Tusen och åter tusen saker kan ju faktiskt hända.

Dock så är jag inte rädd för domaren för jag föreställer mig att det är en liten rund tant med stora ögon som ser snäll ut.



Typ så :)

Kommentera inlägget här: