Idso

Ny design

Kategori: Allmänt

Igår tog jag och Dundran en tur till syrran. Mycket praktiskt att bli bjuden på lunch när man är ledig. 
På vägen dit svängde vi förbi Grizzly för byte av för liten tröja. Att mäta ena veckan och köpa andra är lika med dålig idé när man har en snabbt växande valp. Jag tog dock mitt förnuft till fånga och skippade den fula "tröjan" och la pengarna på ett riktigt täcke. Förhoppningsvis passar det den här vintern och sen får det sparas till nästa hund vi ska ha :)

Alla fall, väl hos syrran så tvingade jag henne att fixa det här skrället till blogg lite. Jag förstår inget av färgkoder och bildkoder och sån där annan skit som bara datahackers fattar. Datahackers och syrran. Tycker det blev riktigt fint och att hon tagit headerbilden förstår ni säkert för den är tusen gånger bättre än jag nånsin kommer att lyckas få till. Där ser ni även fina täcket och jag tror faktiskt hon gillar det. Ingen mer skakande hund och svans och öron i vädret istället för neråt bakåt.

Idag är det ju tisdag och i vanlig ordning valpkurs. Dundra tycker det är superkul att gå dit och hon vet precis var hon ska när vi går ur bilen. Tränar-Amanda älskar både hon och jag och att hon haft en Stafford tidigare gör det ju så klart inte sämre. Hon fick dock ta bort sin på grund av jättesvåra allergier som hennes hunds mamma även hade visade det sig så kan tala om att jag är så glad att "vår" uppfödare är riktigt noggranna med sånt och inte avlar på det!

Veckans läxa är följsamhet och hälsa fint. Vi kommer få kämpa med hälsa fint men med lite stark vilja och mycket godis så ska det bli ordning på oss också.
Kommentera inlägget här: