Idso

Lite bitter

Kategori: Allmänt

Ni vet när jag kom med ett sånt där kryptiskt "jävlaskitinlägg" på facebook? Haha vilken respons jag fick och det gissades om missfall, dödsfall och allt möjligt. Antar att alla är vana att jag alltid är glad och aldrig är ledsen över småsaker... Jag mår bra, är inte gravid, ingen har dött och jag och Niklas har det bättre än nånsin.

Där skon klämde som en vagel i ögat var att det inte blev någon liten valp efter Dundras syster. Jag har längtat och längtat och längtat och sen när de väl föds så blir det inget. Fick inse att det helt enkelt inte passar i höst med jobb, barn och sopgubbe. Tanken var ju att jag skulle vara fodervärd åt underbara Rascalstaff (Världens bästa Malin). Nu stannar lilla Precious kvar på kenneln som Malins blivande tävlingshund och stjärna istället för att komma till Skeppsta. Jag är fortfarande lite ledsen, för den här kombinationen kommer bli en höjdare med grymma tävlingshundar som kommer bli riktiga skönheter. Förhoppningsvis får jag en chans till längre fram när det passar bättre i livet. Då är en Rascalstaffhund det självklara valet och om det nu mot förmodan är någon av mina vänner som funderar på att skaffa en staffe så rekommenderar jag er varmt att kontakta Malin och Simon. Jag kanske är lite partisk när det är en av mina bästa vänner jag tipsar om men ni kommer inte att ångra er!

Tillsvidare får jag hålla till godo med världens bästa Dundraklump. Kändes ett tag som att allt bara gick bakåt med henne. Hon är ju en liten argbigga när det kommer till andra hundar vilket gör att jag inte tycker det är roligt med utställning längre bara för att jag går runt och är nervös att hon ska få sina argryck. På rasspecialen gick det dock förvånansvärt bra. Utställningen gick som vanligt med ett Very Good men på rallyn visade hon mig att hon minsann kan när hon vill. Vi kom sexa på KMet och förlorade alla poäng utom ett på vår skräckskylt 3 steg bakåt. Utan den hade vi vunnit. Fattar ni? VUNNIT! Nu är jag superladdad inför tävlingen i Kumla i September och förhoppningsvis kanske det går att få till en tävling till i år.

I övrigt knallar livet på. Jag är dock även bitter över att behöva jobba 4 dagar mitt i semestern men nu är typ hälften avklarat och på fredag går jag på semester igen i tre långa härliga och förhoppningsvis soliga veckor!
Här kommer en bildbomb på Dundras syskonbarn, Rascalstaffs Ice Age kull. Hur underbara är dom inte?



 
 
 
Dundras syster, underbara Nikki
De två tikarna <3
 
 
*Bilderna är lånade av Rascalstaff, kika in på deras hemsida vettja www.rascalstaff.se
 
Kommentera inlägget här: